Le szeretnék szokni a dohányzásról. Mit tegyek?

Hogyan lesz az akarat lehagyni a dohányzást. Le szeretnék szokni a dohányzásról. Mit tegyek? | Dr. Czompó Márta – Tüdőgyógyászat, Allergológia

Tartalom

    abbahagyta a dohányzást, gyakran wc be ment

    Így hagyjuk el a dohányzást az új évben A dohányosok életük során többször is elhatározzák magukat, de leszokni csak keveseknek sikerül. A mai életviteli trendekhez igazodva a legtöbb ember újévi fogadalmai között szerepel a sport, az egészséges étkezés, egészséges életmód folytatása, valamint a dohányzás elhagyása.

    az elektronikus cigaretta segíti a leszokást

    A dohányzásról való leszokás sikerességét több tényező is befolyásolhatja, például a dohányzás mértéke és időtartama, a nikotinfüggőség foka, valamint az akaraterőnk, motivációnk.

    Persze, egyéb tényezők is hatással lehetnek a sikerre, például a dohánytermékek árának folyamatos növelése. A felmérések szerint kevésbé hatásos a fokozatos elhagyása a cigarettának.

    Nagyobb sikert érhetünk el, ha kijelölünk egy napot és onnantól kezdve nem gyújtunk rá. A "csak még egy szálat szívok el, utána többet nem nyúlok cigihez" módszer sem vált be túl sok embernél eddig. Fontos, hogy a dohányosok a leszokás időszakában próbálják kerülni a stresszhelyzeteket.

    Készítsük fel a körülöttünk élő embereket arra, hogy ingerlékenyebbek, feszültebbek leszünk.

    hogyan lesz az akarat lehagyni a dohányzást

    Segíthet a leszokásban, hogyha konkrét motivációink vannak. Ilyenek például a spórolás, gyerekvállalás vagy csak az egészségesebb leszokni a fejemben a dohányzásról elérése.

    hogyan lesz az akarat lehagyni a dohányzást

    Minden kezdet nehéz, de ha elég kitartóak vagyunk biztos a siker. Ne csábuljunk el, kerüljük a dohányboltok hogyan lesz az akarat lehagyni a dohányzást.

    Kifüstöljük magunkat a világból - hét történet arról, hogyan sikerült leszokni, és miért nem Egy nap arra ébredünk, hogy parázslik a szánk. A dohányzás társadalom-ellenes cselekedetnek minősül, sokan nem értik, miért nem lehet leszokni róla, és annál is többen kínlódnak, mert nem tudnak megszabadulni a bűzrudacskától. Összegyűjtöttük egy történetbe hét áldozat dohányzással, leszokással kapcsolatos élményeit, hogyan sikerült, és miért nem.

    Ha esetleg unalmunkban nyúlunk a cigi után, keressünk magunknak egy új hobbit. A sport is segíthet, hiszen ellazít, sikerélményt nyújt, illetve eltereli a figyelmünket a cigiről.

    a desmoxan dohányzás gyógyító véleménye népi kilépési módszerek áttekintése

    Ha kellőképpen kifáradunk sportolás során még csak kívánni sem fogjuk a cigit. Rendkívül motiváló lehet, hogyha azt a pénzt, amit cigarettára szánunk, napi szinten félretesszük, hiszen akkor egész konkrétan elénk tárulkozik, mennyit is költünk a káros szenvedélyünkre.

    Gondoljunk csak bele, néhány évtizede még nem volt erre speciálisan kifejlesztett módszer, így aki változtatni akart, és meg akart szabadulni szenvedélyétől, kizárólag saját magára számíthatott, csakis saját magában bízhatott, hogy végig tudja csinálni.

    Tovább fokozza a sikerélményt, ha számoljuk a füstmentes napokat, hiszen szeretünk a sikereinkkel dicsekedni. Ha még nem alakult ki nikotinfüggőség, vagy csak gyenge, elegendő lehet akár az elhatározás is, viszont a nagyon erős nikotinfüggők esetében érdemes szakember tanácsát kérni, hiszen könnyen megeshet, hogy csak gyógyszeres módszerrel érhetnek el sikereket.

    Több nikotinpótló készítmény létezik már, például a nikotinos tapasz, rágógumi, vagy szopogató tabletta.

    Van, akinek könnyen megy, egyik pillanatról a másikra le tudja tenni a cigarettát, a többségnek viszont segítségre lehet szüksége. Lássuk, milyen lehetőségek vannak a dohányzásról való leszokás segítésére? A dohányzás az egyik legelterjedtebb, az egészségünket károsító szokás.